cerita aku bukan pasal lelaki ,
tapi pasal kawan yang tak pernah nak menghargai :D

April 4, 2014

2014

Assalamualaikum , post yang pertama untuk sekian lama dan tahun ini . selama 4 bulan menjadi mangsa spm dan juga ketua kelas , setakat ini memang banyak dugaan . yang paling menyakitkan bila kawan yang 4 tahun kenal percaya orang lain . sangat-sangat rasa tak dihargai . bila kawan sendiri takleh support kita , kutuk kita dari belakang . Whatever lah . aku percaya yang mereka juga akan alami apa yang aku rasa sekarng nih . yang paling lucu , adalah 2 3 org  nih nak sangat jadi ketua tapi takdapat sbb takada pilih .KESIAN ! pastu mula nk kata aku tak buat kerja . yelah , dia je yang betul , dia je yang buat kerja . buatlah apa kau nak , aku dah tak kesah . angkara dia , aku dan kawan aku dah semakin jauh . kenapa harus percaya orang baru dari aku ? tu yang sakit , 4 tahun kot . bila aku first tengok si 'dia' nih , aku boleh describe yang 'dia' nih perlu kasih sayang sangat sangat . 'dia' nih ikut je mana kitaorang pergi , serabut ! aku dah mula cuak , nak tumbuk je muka 'dia' nih tapi aku still tahan , taknak layan sangat perasaan aku dan bila aku perasan yang aku dah tak boleh kawal emosi aku , aku mula taknak bercakap dengan kawan aku yang kenal 4 tahun tuh . pada mulanya , aku saja nk test kawan aku tuh . nk pilih aku atau drama queen tuh ? dari belakang kutuk si drama queen tapi last last , drama queen tuh yang menang . dan bermulanya  hasut menghasut sampai satu kelas mogok dengan aku . apa perasaan aku saat tuh , aku sendiri tak tahu . sakit , pedih , nk pindah sekolah! akhirnya , aku masuk bilik dan nangis semahunya . boleh pulak kak aku dengar aku nangis . tak patut betullah . family aku yang banyak bagi sokongan dari zero to HERO ! sekarang , kalau satu kelas nak mogok pun aku nak tak kesah sbb aku lebih percaya pada diri aku . apa guna kalau kita berkawan tapi orang anggap kita sampah ?!  aku just want to be the best untuk family dan umi abah . lagipun aku ada satu ayat je untuk diorang ----> apabila orang bodoh berlagak pandai . kata-kata nih buat aku rasa up dan yes aku berjaya ! 

No comments:

Post a Comment